Gibi Gyöngy webáruház
Az Ön kosara jelenleg üres.

Ezúton értesítjük, hogy a 2018. 05.27-én életbe lépő, Európai Unió új adatvédelmi rendelete, a GDPR (Általános Adatvédelmi Rendelet) miatt cégünk is felülvizsgálta adatkezelési politikáját és az új szabályoknak megfelelően, frissítettük az adatkezelési szabályzatunkat és cookie kezelési eljárásunkat, melyeket a mellékelt PDF-ben találhat meg...>>> 2_2_adatkezelesi_tajekoztato-GIBIGYONGY.pdf

Általános információk 

Cégnév: Szol-Investment Kft.
Cím: 5000 Szolnok, Zrínyi utca 2.
Szállítási hely: 5000 Szolnok, Zrínyi utca 2.
Telefon: +36-20/466-9072
E-mail: gibi@gibigyongy.hu
Weboldal: https://gibigyongy.hu/
Áruház neve: GibiGyöngy
Adószám: 11698122-2-15
Cégjegyzék szám: 15-09-075282 
Kapcsolattartó neve: Molnár Brigitta
Telefonszáma: +36-20/466-9072
E-mail címe: info@gibigyongy.hu
Nyilvántartásba vevő szerv:

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Cégbíróság

Tárhely szolgáltató neve:

Zigiton Kft.

Címe: 2700 Cegléd, Besenyő utca 7.
E-mail címe: info@zigiton.hu

 

 

 

Kiskereskedelmi Szállítási Információk

Szállítás módja: Magyar Posta Zrt. és Magyar Posta Zrt. futárszolgálata (MPL).

2019. 07. 01-től változtak szállítási díjjaink!

INGYEN SZÁLLÍTÁS

  • 10.000,-Ft feletti a normál szállítási idejű előre utalásos postán maradó megrendeléseket INGYENESEN szállítjuk.

KEDVEZMÉNYES SZÁLLÍTÁS

  • 5.000,-Ft feletti a normál szállítási idejű előre utalásos postán maradó megrendeléseket 500,- Forintért szállítjuk.

Szállítási díjak Magyarország területére a Magyar Posta Logisztika ( MPL ) futárszolgálatától:

Banki előre utalással:

Megrendelés 
súlya

Fizetendő díj
postán maradó

Fizetendő díj 1 napos
postán maradó
Fizetendő díj 
házhozkézbesítve
Fizetendő díj 1 napos
kiszállítás házhoz
0 - 1 kg 1165 Ft 1229 Ft 1501 Ft 1565 Ft

 Utánvétellel:

Megrendelés 
súlya
Fizetendő díj
postán maradó
Fizetendő díj 1 napos
postán maradó
Fizetendő díj 
házhozkézbesítve
Fizetendő díj 1 napos
kiszállítás házhoz
0 - 1 kg 1400 Ft 1464 Ft 1736 Ft 1800 Ft

A szállítási költségek tájékoztató jellegűek, mert a postaköltség függ a csomag értékétől, és súlyától.
Az ingyenes szállítás, csak belföldi normál idejű kiszállításra vonatkozik kiskereskedelmi vásárlás esetén! Ingyen szálítás esetén fentartjuk magunknak  a jogot, hogy a szállítási módot számunkra a legkedvezőbb áron teljesítsük.(MPL helyett postai ajánlott levélként.) Az áru értékének a postaköltség nélkül kell meghaladnia a megrendelés értékét.


Szállítási díjak Magyarország területére a Magyar Posta segítségével: 

Kis tömegű (ami az ajánlott postakész borítékba elfér súlyhatár nélkül, de 2,5 cm boríték magasságig) áruk rendelése esetén érvényes kizárólag előre utalással!

Költségek:

- ajánlott normál kézbesítendő feladás esetén 826 Ft
- ajánlott elsőbbségi kézbesítendő feladás esetén 895 Ft

A csomag összeállításakor amennyiben nem fér bele a borítékba a megrendelt árú, akkor a visszaigazoló e-mailban jelezzük ezt. Ajánlott küldemények esetén a Magyar Posta nevében nem vállalunk felelősséget, így kérjük minden kedves vásárlónkat, hogy ezt a szállítási módot kizárólag saját felelősségére válassza! Kizárólag sértetlen küldeményt vegyenek át. Megbontott vagy sérült csomag esetén vetessenek fel átvételkor helyben jegyzőkönyvet a sérült küldeményről.

Az MPL csomagszállításnál a posta e-mailben és SMS-ban értesíti a címzetett a szállításról. A kiszállító nem telefonál a címzetnek.

 

A vásárlás menete, szállítás, fizetés

Webáruházunkban a Vásárlás menete a következő:

  1. Böngésszen a termékek és termékkategóriák között, és válassza ki az Önnek tetsző terméket. Kattintson a Megrendelés vagy a Bővebben... fülre. Válassza ki, hogy egy darabot, vagy inkább egy csomagot vagy többet szeretne vásárolni. A csomagos kiszerelés olcsóbb 10%-kal. A darab és csomag közötti átváltási számot minden esetben feltüntetjük. Amennyiben eldöntötte, hogy melyik csomagolási mennyiséget szeretné, akkor írja be a mellette lévő kis mezőbe a megvásárolni kívánt mennyiséget és kattintson a Kosárba gombra.

    Jó tudni:
    - A termékek fénykép szerinti színe és az eredeti termékek színe között lehetséges eltérés, így a fotók csak tájékoztató jellegűek.
    - Amennyiben egy termékből több darabot vagy több csomaggal rendel, azokat egy csomagba csomagoljuk, ha külön nem jelzi, hogy külön szeretné csomagoltatni.
    - Azokból a termékekből, amelyek darabra kaphatóak és egy típusból több néhány darabos csomaggal vásárol, azon termékeket típusonként egybe csomagoljuk.
    -Információ szintjén mindenhol feltüntetjük a jelenleg raktáron lévő mennyiséget, de ezek nem mindíg pontosak, a napi ,bolti fogyás miatt kisebb eltérések lehetségesek.

  2. Vásárlását nyomon követheti az oldal bal felső sarkában lévő kosár információknál.

  3. A honlap bal felső sarkában lévő Fizetek! szóra kattintva megjelenik a kosár részletes tartalma. Innen jut tovább a KASSZÁHOZ. Itt még mindig módosíthatja kosarának tartalmát, esetleg törölheti a nem kívánt termékeket, vagy a teljes kosár tartalmát.

  4. Áruházunkban NEM KELL REGISZTRÁLNIA. Megkönnyítjük vásárlását és előzetes regisztráció nélkül is elküldheti megrendeléseit. Ilyenkor a szállítási (és számlázási adatokat, ha eltér a szállítási adatoktól) adatokat kell csak kitöltenie. Kérjük az adatok valós és pontos megadását!

  5. Amennyiben visszatérő vásárlónk, javasljuk a regisztrációt, mert ha regisztrál, nem kell kitöltenie újból a szállítási és számlázási adatait. Legközelebb az e-mail és jelszó beírása után kényelmesen vásárolhat. Kérjük az adatok valós és pontos megadását! A regisztrációról bővebb tájékoztatást, a Vásárlói regisztrációnál talál.

  6. A megrendelés elküldése után, a megrendeléséről kapni fog egy automatikus e-mailt, majd ezt követően felvesszük Önnel a kapcsolatot e-mailben, esetleg  telefonon a szállítás és fizetés egyeztetése céljából.

  7. Utánvétes megrendelés esetén, csak akkor vesszük fel a kapcsolatot a vásárlóval, ha a megrendelést nem tudjuk hiánytalanul elküldeni. Egyéb esetben postázzuk, és postai visszaigazoló e-mail a következő visszajelzés a csomagról.

  8. A megrendelt és raktáron lévő árut, utánvételes fizetés esetén a megrendeléstől számított 2 munkanapon belül postázzuk, előreutalás esetén a pénz beérkezésétől számított 2 munkanapon belül postázzuk a  megrendelőinkhez. (raktárkészlet és a szállítókapacitás függvényében).
    Amennyiben a megrendelt termék nincs készleten, értesítjük megrendelőinket annak készítési vagy beszerzési határidejéről. Az árak minden esetben bruttó ( 27 % Áfa-val terhelt árak ), a szállítási költség is bruttó ár.

  9. 2.000,- Ft alatti (szállítási költség nélkül) megrendeléseket csak előre utalással teljesítjük, utánvéttel nem postázzuk ki.

  10. A megrendelt árut egy hétig áll módunkban raktározni!

  11. A megrendelés részleges visszamondása esetén az eredeti megrendelésben elért kedvezményhatárt nem áll módunkban megadni, ha a visszamondással az említett határ alá csökken  a megrendelés végösszege.

Fizetés:

  • utánvéttel az áru átvételekor készpénzzel vagy bankártyával;
  • az áru személyes átvétele esetén a boltban, nyitvatartási időben, készpénzben vagy bankkártyával;
  • bankszámlára utalással, vagy befizetéssel.

 

Ha a vásárló az utánvételes csomagot nem veszi át, a következő alkalommal már csak előre utalással teljesítjük megrendeléssét, valamint az előzőleg át nem vett csomag kiszállítási és visszaszállítási díját kiterheljük a vásárlóra!

Kedvezmények(kisker vásárlók részére):

Amennyiben nálunk vásárol, az alábbi kedvezményeket tudjuk garantálni:

  Banki előre utalás postaánmaradó csomag esetén az INGYEN szállítás mellé:

  • 12.000.- Ft vásárlási összeg felett 5%
  • 20.000.- Ft vásárlási összeg felett 7%
  • 30.000.- Ft vásárlási összeg felett 10%

 Egyéb fizetési és szállítási formák esestén:

  • 10.000.- Ft vásárlási összeg felett 10%
  • 20.000.- Ft vásárlási összeg felett 12%
  • 30.000.- Ft vásárlási összeg felett 15%

 

A kedvezmény számlázáskor kerül levonásra! A kedvezmény más akciókkal nem vonható össze (Az aktuális akciókra és a kifutó termékekre nem vonatkozik.), valamint nyeremény beváltásakor nem érvényes!

 

Nagykereskedelemmel kapcsolatos speciális információk:

FONTOS! Nem minden termékünk elérhető a nagyker felületen.

Regisztráció

A vásárlás előzetes regisztrációhoz van kötve. Kizárólag adószámmal rendelkező vásárlóinkat tudjuk ezen a felületen kiszolgálni. A regisztrációt követően ellenőrizzük az adószámot, és küldünk egy belépéshez szükséges jelszót, amit belépés után meg lehet változtatni.

A vásárlás menete, szállítás, fizetés

Webáruházunkban a Vásárlás menete a következő:

  1. Böngésszen a termékek és termékkategóriák között, és válassza ki az Önnek tetsző terméket. Kattintson a Megrendelés vagy a Bővebben... fülre. Válassza ki, hogy egy csomagot vagy többet szeretne megvásárolni azt írja a Koásr melletti kockába és kattintson a Kosárba gombra.

    Jó tudni:
    - A termékek fénykép szerinti színe és az eredeti termékek színe között lehetséges eltérés, így a fotók csak tájékoztató jellegűek.
    - Amennyiben egy termékből több csomaggal rendel, azokat egy csomagba csomagoljuk, ha külön nem jelzi, hogy külön szeretné csomagoltatni.
    -Információ szintjén mindenhol feltüntetjük a jelenleg raktáron lévő mennyiséget, de ezek nem mindíg pontosak, a napi, bolti fogyás miatt kisebb eltérések lehetségesek.

  2. Vásárlását nyomon követheti az oldal bal felső sarkában lévő kosár információknál.

  3. A honlap bal felső sarkában lévő Fizetek! szóra kattintva megjelenik a kosár részletes tartalma. Innen jut tovább a KASSZÁHOZ. Itt még mindig módosíthatja kosarának tartalmát, esetleg törölheti a nem kívánt termékeket, vagy a teljes kosár tartalmát.

  4. Áruházunkban vásárláshoz MINDEN ESETBEN KELL REGISZTRÁLNIA. Kérjük az adatok valós és pontos megadását!

  5. A megrendelés elküldése után, a megrendeléséről kapni fog egy automatikus e-mailt, majd ezt követően felvesszük Önnel a kapcsolatot e-mailben, esetleg  telefonon a szállítás és fizetés egyeztetése céljából.

  6. Utánvétes megrendelés esetén, csak akkor vesszük fel a kapcsolatot a vásárlóval, ha a megrendelést nem tudjuk hiánytalanul elküldeni. Egyéb esetben postázzuk, és postai visszaigazoló e-mail a következő visszajelzés a csomagról.

  7. A megrendelt és raktáron lévő árut, a megrendelés visszaigazolása után legkevesebb 2 munkanapon belül postázzuk megrendelőinkhez. (raktárkészlet és a szállítókapacitás függvényében). Amennyiben kölön csomagolási igényt jelez felénk, így a postázás csúszhat.
    Amennyiben a megrendelt termék nincs készleten, értesítjük megrendelőinket annak készítési vagy beszerzési határidejéről. Az árak minden esetben nettó, 27 % Áfa-val nem terhelt árak.

  8. 15.000,- Ft + ÁFA, alatti (szállítási költség nélkül) megrendeléseket nem teljesítjük.

  9. A megrendelt árut egy hétig áll módunkban raktározni!

  10. A megrendelés részleges visszamondása esetén az eredeti megrendelésben elért kedvezményhatárt nem áll módunkban megadni, ha a visszamondással az említett határ alá csökken  a megrendelés végösszege.

A kedvezmény számlázáskor kerül levonásra! A kedvezmény más akciókkal nem vonható össze (Az aktuális akciókra és a kifutó termékekre nem vonatkozik.), valamint nyeremény beváltásakor nem érvényes!

 

Szállítás:

Szállítás módja: Magyar Posta Zrt. futárszolgálata (MPL).

A szállítás költsége függ a csomag értékétől és sújától, a táblázatban megadott adatok tájékoztató jellegűek.

Szállítási díjak Magyarország területére a Magyar Posta Logisztika ( MPL ) futárszolgálatától:

Banki előre utalással:

Megrendelés 
súlya

Fizetendő díj
postán maradó

Fizetendő díj 1 napos
postán maradó
Fizetendő díj 
házhozkézbesítve
Fizetendő díj 1 napos
kiszállítás házhoz
0 - 1 kg 1165 Ft 1165 Ft 1501 Ft 1501 Ft

 Utánvétellel:

Megrendelés 
súlya
Fizetendő díj
postán maradó
Fizetendő díj 1 napos
postán maradó
Fizetendő díj 
házhozkézbesítve
Fizetendő díj 1 napos
kiszállítás házhoz
0 - 1 kg 1400 Ft 1400 Ft 1736 Ft 1736 Ft

A szállítási költségek tájékoztató jellegűek, mert a postaköltség függ a csomag értékétől, és súlyától. Az ingyenes szállítás, csak belföldi normál idejű kiszállításra vonatkozik. Az áru értékének a postaköltség nélkül kell meghaladnia a megrendelés értékét.

 

INGYEN SZÁLLÍTÁS

  • 39.370,-Ft + Áfa (Bruttó 50.000,- Ft) feletti a normál szállítási idejű előre utalásos és utánvételes postán maradó megrendeléseket INGYENESEN szállítjuk.

Fizetés:

  • utánvéttel az áru átvételekor készpénzzel;
  • az áru személyes átvétele esetén a boltban, nyitvatartási időben, készpénzben vagy bankkártyával;
  • bankszámlára utalással, vagy befizetéssel.

Kapcsolat:

  • info@gibigyongy.hu; gibi@gibigyongy.hu
  • +36 20 466 9072
  • 5000 Szolnok, Zrínyi utca 2.

Üzletünkben csak a webáruházban megrendelt nagykereskedelmi csomagok átvételére van lehetőség, vásárlásra nincs!

Utolsó módosítás: 2021. 03. 23.

 

Általános szerződési feltételek

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy webáruházunkat választotta!
Kérjük, hogy megrendelése elküldése előtt figyelmesen olvassa el tájékoztatónkat, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja jelen ASZF tartalmát.
Ha az ÁSZF-fel kapcsolatban bármilyen kérdése merülne fel kérem nyugodtan keressen bennünket a megadott elérhetőségeken.

 

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

Az eladó és a fogyasztó között létrejövő szerződés tartalmát- a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezése mellett- a jelen ÁSZF határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a vásárlót és az eladót megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeint, teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelőségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A vásárló a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházon keresztül történő vásárlással a vásárló elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a vásárló és az eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

 

Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékekkel vagy az eladó tevékenységével kapcsolatos fogysztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Telefon: +36 20 466 9072
  • E-mail: info@gibigyongy.hu
  • Posta cím: 5000 Szolnok, Zrínyi utca 2.

A vásárló szóban vagy írásban közölheti a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A vásárló szóbeli panaszát a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükségszerint orvosolni. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati pédányát - személyesen közölt szóbeli panasz esetében- helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus úton közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra vonatkozó szabályoknak megfelelően - az érdemi érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezést követő 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus uton közölt szóbeli panaszt a válalkozás köteles egyedi azonosító számmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalamaznia kell az alábbiakat:

  • a vásárló neve, lakcíme;
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
  • a vásárló panaszának részletes leírása, a vásárló által bemutatott íratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;
  • a vállalkozás nyilatkozata a vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonali kivizsgálása lehetséges;
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és a fogyasztó aláírása, a telefonon vagy egyéb elektronikus úton beérkező szóbeli panasz kivételével;
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje;
  • telefonon vagy egyéb elektronikus úton közölt szóbeli panasz egyedi azonosító száma.

A vállákozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati páldányát 5 évig köteles megőrizni, és az azt ellnőrző hatóságok kérésére bemutatni.

Panasz elutasítása esetén a vállakozó írásban köteles értesíteni a vásárlót arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy a vásárló az eledóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy a vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelj a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség.
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a vásárló vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad  a vásárlót megillető jogokkal és a vásárlót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a vásárló kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét;
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét;
  • ha a vásárló az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését;
  • a vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait;
  • a vásárló nyilatkozatát arról, hogy a vásárló az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését;
  • a vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor;
  • a testület döntésére irányuló indítványt;
  • a vásárló aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a vásárló bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testület:
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és
Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a vásárló beregisztrálhat, így ezen keresztül lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a vásárló tudja érvényesíteni jogait anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha a vásárló panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon a vásárló és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

A vásárló felelőssége az általa megadott adatok valóságáért

A vásárló felelőssége, hogy az általa megadott adatok, pontosan kerüljenek bevitelre, mivel a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A vásárló a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az eladó jogosult a vásárló hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a vásárlóra hárítani. Az eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím telefonszám vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a megrendelés kézbesítését.

 

Eljárás hibás ár esetén

Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért. Hibás ár feltüntetése esetén eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

A jótállás, szavatosság, valamint az elállási jogszabályok

Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat, rendeleteket IDE KLIKKELVE tekintheti meg.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban, a 45/2014. (II. 26.) korm. rendeletben foglaltak az irányadók.

Fogyasztónak a Ptk. 8:1.§ 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önnálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró személy  minősül, így jogi személyek nem élhetnek az elállási joggal.

Megrendelése során a fogyasztó élhet a 45./2014 (II.26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

  • a fogysztó az elállási/felmondási jogát a gyakorolhatja a nyilatkozat-minta útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával;
  • a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napján és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja;
  • a fogyasztónak a termékeket haladéktalanul, de legkésőbb az ellállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia.

Nyilatkozat minta...

(Alul olvasható a minta, ha panasz esetén nem lehetne betölteni)

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Szol-Investment Kft.
5000 Szolnok, Zrínyi utca 2.
+36 20 466 9072
info@gibigyongy.hu

Alulírott/ak  kijelentem/kijelentjük,  hogy  gyakorlom/gyakoroljuk  elállási/felmondási jogomat/jogunkat  az  alábbi  termék/ek  adásvételére  vagy  az  alábbi  szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többlet költségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.


Az eladó felhívja a fogyasztó figyelmét, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben.

a) a szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével  kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

A fogyasztó az eladó hibás teljesítése esetén, az eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A fogyasztó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogysztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó– választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt  egyszerre,  egymással  párhuzamosan  nem  érvényesíthet.  Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki  cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

 

Három munkanapon belüli cseregarancia

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli cseregarancia intézménye. Három munkanapon belüli cseregaranciát a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a cseregarancia intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat, rendeleteket IDE KLIKKELVE tekintheti meg.

 

Adatkezelési alapelvek

Ezúton értesítjük, hogy a 2018. 05.27-én életbe lépő, Európai Unió új adatvédelmi rendelete, a GDPR (Általános Adatvédelmi Rendelet) miatt cégünk is felülvizsgálta adatkezelési politikáját és az új szabályoknak megfelelően, frissítettük az adatkezelési szabályzatunkat és cookie kezelési eljárásunkat, melyeket a mellékelt PDF-ben találhat meg...>>> 2_2_adatkezelesi_tajekoztato-GIBIGYONGY.pdf

Az üzemeltető számára alapvető cél a látogatók személyes adatainak védelme, kiemelten fontosnak tartja a felhasználók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az üzemeltető látogatók személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja. A fenti link alatt ismertetjük új adatkezelési GDPR alapelveinket, bemutatjuk azokat az elvárásokat, melyeket az üzemeltető saját magával, mint adatkezelővel szemben megfogalmazott és betart. Jelen nyilatkozat csak az üzemeltető által működtetett webáruházra vonatkozik.

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-92449/2015

 

Vásárló regisztráció

Webáruházunkban a vásárlás nem regisztrációhoz kötött. Amennyiben a felhasználó regisztrálni szeretne azt megteheti a BELÉPÉS menüpont alatt. A regisztrácinál meg kell adni a vásárló nevét, e-mail címét, telefonszámát, szállítási címét.  A regisztráció során a vásárló jelezheti hírlevél igényét is. A hírlevél igénylés a vásárló által bármikor törölhető. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vásárló köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vásárló egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vásárló adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeletető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból.

 

Hírlevél igénylés

Az áruházban a regisztráció mellett egyéb módon is igényelhető hírlevél. Amennyiben a látogató még nem regisztrált vásárló, akkor az oldalsó Hírlevél boxban megadhatja e-mail címét, nevét, esetlegesen lakcímét. A feliratkozás gombra klikkelve elfogadja, hogy az üzemeltető hírlevelet küldjön a részére. A hírlevél feliratkozás a felhasználó által bármikor törölhető.